Dnešná doba internetu prináša radikálnu zmenu vo viacerých oblastiach a prístupe k biznisu ako takému. Našťastie tiež v mnohom uľahčuje podnikanie. V nasledujúcom článku vám prinášame zopár tipov na užitočné online nástroje pre podnikateľov.

Či už máte založenú firmu, alebo ste samostatne zárobkovo činná osoba, podnikanie je náročnou záležitosťou, ktorá si vyžaduje mnoho zručnosti a osobnej zodpovednosti. Mimo toto všetko ide aj o finančne nákladnú záležitosť, resp. začiatky si vyžadujú určité investície. Napríklad tvorba loga alebo webu vás môže vyjsť pekne draho. Ak sa však cítite dostatočne šikovný a miesto peňazí chcete radšej investovať svoj čas, tieto online nástroje vám to pomôžu uskutočniť.

Tvorba firemného loga

Pekné logo nemusí byť brané ako nutnosť. Záleží najmä od oblasti, v ktorej podnikáte. Ale určite nemôže uškodiť, práve naopak – dodáva to profesionálny “look” a zvyšuje dojem kvality vašich služieb. Tvorba loga však môže byť dlhým, drahým a náročným procesom. Ak ale máte určitú predstavu a chcete si vytvoriť logo s čo najnižšími nákladmi, vyskúšajte niektorý z nižšie uvedených online programov, ktoré vám umožnia si jedno vytvoriť. A to aj úplne zadarmo.

  • Logaster
  • Freelogodesign

Mailová adresa s vlastnou doménou

Dôležitou súčasťou vášho emailu je aj samotný vzhľad, resp. ako vaša mailová adresa vyzerá. Tu je dobré mať na pamäti dve veci – meno pred “zavináčom” a názov po ňom. Kým zvyčajnou praktikou je v prvom prípade uvádzať svoje priezvisko a krstné meno, nie napríklad prezývku zo strednej školy, v druhom je ideálne mať spomenutú svoju firmu.

Kým ste väčšinou freelancer, resp. externista pre väčšie firmy, bohato vám bude stačiť koncovka aj bežne dostupných mailových adries. Medzi najrozšírenejšie určite patrí gmail.com, potom yahoo.com a v našich končinách je často používaná aj adresa azet.sk či seznam.cz. Avšak odporúčame – najmä ak ste firma – zriadiť si email na vlastnej webovej doméne v rámci zakúpeného webhostingu či virtuálneho servera. To síce nie sú služby zadarmo, ale vo výsledku to pôsobí rozhodne profesionálnejšie.

Správa a zdieľanie pracovných dokumentov

Samozrejme, dokumenty si s kolegami môžete posielať aj cez mail. Avšak v prípade, že k nim máte pripomienky, resp. vám boli zaslané na revíziu, vec sa začína komplikovať. Dané dokumenty potrebujete stiahnuť, otvoriť v určitom programe, zaznačiť zmeny a daný súbor nanovo exportovať a opäť poslať novú verziu dotyčnej osobe naspäť.

Tomuto zložitému procesu sa dá, našťastie, v dnešnej dobe úspešne vyhnúť. Medzi najznámejšie riešenia patrí samotný Google disk, resp. možnosť používať Google Documents. Ide o dokumenty prístupné online a teda ich môžete nielen rýchlo zdieľať, ale v nich aj vidieť vykonané zmeny v reálnom čase.

Riadenie vzťahov so zákazníkmi

V dnešnej dobe internetu je veľkou výhodou, že začať podnikať môže skutočne každý. Z toho ale taktiež plynie jedna veľká nevýhoda – skoro v každom odvetví a pri každom tovare má zákazník možnosť vybrať si z veľkej konkurenčnej ponuky.

Zároveň reklama všetko nevyrieši, lebo ľudia ju v dnešnej dobe vnímajú skôr cez prizmu “profesionálnych zákazníkov” (t.j. majú mnoho skúseností s kupovaním a obchodnými praktikami než mali ľudia v minulosti). Taktiež je tu zvyčajne problém s množstvom peňazí, ktoré si do reklamy môžeme dovoliť investovať oproti väčšej konkurencií.

Za určité riešenie môžeme považovať udržiavanie a rozvoj vzťahov s už existujúcimi zákazníkmi. Aj v tomto bode sú k dispozícií mnohé online nástroje, ktoré vám so správou vašich zákazníkov dokážu pomôcť. Dobrý CRM systém vám poskytuje informácie o všetkej interakcií, ktorú ste mali so svojim zákazníkom v prehľadných sumároch a taktiež s ním uľahčuje vašu komunikáciu.

  • Sortio CRM
  • Zoho CRM
  • Capsule CRM

Pracovný kalendár

Mať jasne stanovené dátumy pre jednotlivé pracovné stretnutia, deadlajny na odovzdanie projektov a podobne, je pre dobre fungujúci biznis dôležité. O to viac, keď pracujete s viacerými ľuďmi a potrebujete mať prehľad kto, kde a kedy bude. V tomto smere vám môže bohato stačiť napríklad aplikácia Kalendár Google.

Ide o veľmi prehľadný a ľahko ovládateľný online kalendár. Jeho najväčšou výhodou je možnosť vytvárať kalendáre pre špecifické udalosti a konkrétne skupiny ľudí. Takže v ňom môžete mať ako rodinné záznamy, tak aj pripomienky pracovného charakteru, ktoré navyše môžete zdieľať s ľuďmi, ktorým to je určené. Im sa to automaticky objaví v ich kalendári.

Správa projektov a pracovného tímu

Po pracovnom kalendári, ktorý umožňuje najmä prehľad projektov zo širšej perspektívy, je dôležité mať prehľad aj v samotných projektoch. Projektový manažment uľahčujú viaceré dostupné programy a aplikácie. Zvyčajnou praktikou je možnosť rozdeliť projekt na jednotlivé kroky aj s popismi či potrebnými súbormi a úlohy priradiť svojim kolegom.

Výhodou je prehľadnosť nielen samotných krokov nutných k naplneniu cieľa, ale aj prehľad o samotnom postupe na danom projekte. Tieto aplikácie sa často využívajú aj ako brainstormingové nástroje, keď sa spolupracovníci nemôžu na túto príležitosť stretnúť osobne.

  • Trello

Tvorba firemného webu

V dnešnej dobe internetu je bežnou praktikou mať svoj firemný web. Či už pre prezentáciu svojho portfólia alebo priamy predaj tovaru a služieb. Vytvoriť svoj web “od piky” je náročný proces, kedy si na to buď najmete špecialistu alebo môžete začať študovať odbor programovania.

V dnešnej dobe internet poskytuje v tomto smere dve výhody – jednak na ňom nájdete množstvo materiálu pre svoje štúdium. No za druhé, tiež existuje množstvo možností ako si spraviť web za pár minút. Toto sú odporúčané platformy pre váš nový web:

  • Weebly.com
  • WordPress.com
  • Wix.com